tisdag 10 juni 2008

Surskägget dissar Vrångmannens dvd-samling

I den här avdelningen kommer vi ge varandra chansen att både hylla men framförallt såga vissa filmer som vi har i våra respektive dvd-samlingar. För det är ju så. Man kan ha hur många Special Limited Collector's Editions som helst, nånstans mitt i allt det fina hittar man alltid en vagel eller två i ögat.

Till vänster ser vi större delen av Vrångmannens samling. Ser helt okej ut. Men låt oss då göra ett par nedslag i samlingen och se vad för skit som sig där döljer.

Vrångmannens kommentar:
Att ta sig in i mitt hem och håna delar av min fantastiska dvdkatalog är på gränsen till fruktansvärt, speciellt när jag inte ÄR HEMMA! Det är nästan lika hemskt som att skicka en t-shirt och en keps till någon och luras att denne har vunnit en Starwarstävling (komplett med brevpapper som har filmlogotyp etc). Jovisst, det var yours truly och det här borde då vara hämnden. Hehehehe det var ändå värt det!

1. Signs

Okej, jag kan förstå att man åker på den här niten. Man såg och gillade Sjätte Sinnet. T o m Unbreakable var helt okej. Men seriöst, det här är fan inte bra. Mel Gibson sitter i en källare i en lada i 90 minuter och sen dyker världens fulaste CGI-effektsutomjording upp för att springa iväg när han får lite vatten på sig!!!! SKRÄP! SKIT! SLÄNG!


Vrångmannens kommentar: En skam att dissa denna som bredvid Unbreakable är M Night Shajmalajmalajms bästa. Spännande, annorlunda och med ett schysst budskap. Sjätte sinnet levde på en tvist annars var den boring as hell. The Village ok men inte mer. Hans nya The Happening ser jag på bio på söndag och hoppas att den är ok men har blivit riktigt förhandssågad. Nog har jag mycket sämre filmer än den här lilla klimpen i min hylla skägget? Åååååååååh skägget!

2. De Fyra Musketörerna

HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA! Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!! Det här är så fel på så många punkter att jag inte ens orkar. Om man själv inte fattar varför den här filmen under inga omständigheter ska vara i samlingen ska man inte ha en dvd-samling.

Vrångmannens kommentar: Köpte för 40 spänn på mitt jobbs dvd julrea. Kan inte stå för den idag men den var skoj när man var liten. Hyggligt välgjord 70-tals matiné som inte heller förtjänar en sån skäggig dissning i mitt eget vardagsrum när jag INTE ENS ÄR HEMMA!!

3. Jennifer 8

Det här har potential att vara bra, men snälla rara, det vet alla att den är medioker på sin höjd. Att faktiskt ha den på köp-dvd är att besudla samma hylla där man har mästerverk som Flykten Från New York och The Thing. Visst Uma badar naken i ett badkar, men Andy Garcia är och förblir en rikstönt (med undantag för en tuff scen i Gudfadern 3).

Vrångmannens kommentar: Nu är surskägget ute på sin halaste is. Det här är en fantastisk mörk, suggestiv, långsam thriller - en whodunnit som du aldrig kan gissa dig till och med en extremt personlig touch. Den har också ett av de bästa rysarscores som skrivits sen Halloween och..precis..en naken Uma Thurman i badkaret. Garcia är bara ok men filmen är riktigt riktigt bra! Nu börjar det koka i mä!!

4. Blade II

WTF! Första delen är bra, men den andra är så usel att jag inte ens vet var jag ska börja. Varför Vrångmannen, vaaaaarföööör!!! Att ha den här i samlingen är som att alltid gå klädd i för små kläder. Det är fel!

Vrångmannens kommentar: Svärd, vampyrer, hybridvampyrer, coola repliker, häftiga miljöer och en del saggiga effekter. Den är ok även om ettan är mycket bättre. Gillar du inte trashigt ös va? Vart går gränsen egentligen?? Passa ditt skägg så inte Blade kommer och trimmar det. Rejält!!

/Surskägget (med vrångmannens chockerade kommentarer)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det bästa/enda bra i Blade II är när Blade ska gå in till sista bossen och hans side kick som han varit osams med ropar: "Hey kid" samtidigt som han kastar något efter Blade. Blade stannar till och fångar upp det flygande föremålet utan att vända sig om. Sätter sen utan att säga något på sig sagda föremål och går in till slutstriden.

Föremålet? Hans solglajor så klart!

Anonym sa...

Skedde detta svek månntro när jag stog å tvättade kärlekspinnen inne på toan?

Henrik sa...

Hittar du inte värre än det där i samlingen så tycker jag inte det är mycket att tala om...

Anonym sa...

Hahahaha, ni är underbara! Megakul initiativ Surskägget. Bra hämnd! (Star wars tävlingsgrejen var för övrigt kanonbra Vrångmannen)

Men någon mer pinsam rulle måste väl Vrångmannen ha...eller finns de bland VHS:erna månne..typ Pillertrillaren, Lust eller nä, jag kan inte komma på så mycket skräp nu. KAnske Rolelrball med Chris Klein? Försök leta fram den ur hans samling. Den måste stå där. I can feel it!

Anonym sa...

Henrik B: Jag har så svårt att se nåt bra alls i den rullen, men okej, det där kan jag gå med på. I trean däremot har vi faktiskt Jessica Biel naken i duschen...

Ptb: Ja, det gjorde det.

Henrik: Nä, tyvärr har Vrångmannen en irriterande bra samling överlag. Jag kommer återkomma med höjdpunkter också.

Stargirl: Han har gömt undan sina VHS:er och vägrar erkänna var dom är gömda.

Sara sa...

Blade II är asrolig!

Vill gärna låna Jennifer 8! ;)

Miss you man!