onsdag 20 december 2017

Julkalendern 20 dec - Lucky Luke (1991)

@
Nej. Nej! NEEEEEEJ! Det här gååååår inte! Terence Hill är INTE Lucky Luke. Aldrig! Vart är den svarta kalufsen? Kunde "filmskaparna" (använder termen i ordets svagaste bemärkelse) inte hittat någon som åtminstone var en smula lik originalet?! Här skiter man tydligen helt och hållet i att göra de grymma seriealbumen rättvisa, så länge man behåller namn som Daisy Town, Daltongänget och Jolly Jumper. Lucky Luke blev tydligen en tv-serie året därpå också. Med Hill... Otroligt fjantig och ful snubbelfars. Trots att det i princip är full fart hela tiden så känns Lucky Luke som om den är elva timmar lång. Är man ett fan av seriealbumen så borde man vara argast i stan. Det är så jävla barnsligt så kanske en nioåring skulle..? Nä. Jag tvivlar starkt. Sorry. Den här "westernkomedin" är inte för någon, och den går knappt att se färdigt ens för den här recensionen. Det går bara inte. Ouff! Undvik som pesten!
/Vrångmannen

-
Som gammalt fan av seriealbumen var jag överlycklig när jag hörde talas om att Lucky Luke skulle bli film. Sedan såg jag skiten och sprängde skallen av mig själv i ren ilska. Den är sämre än en etta och därför är mitt betyg enbart ett minusstreck.
/Surskägget

Inga kommentarer: