torsdag 26 juni 2008

Sex & the City - The Movie

Eftersom varken jag eller Surskägget (skägget??) har för avsikt att se den här rullen så låter jag vår gode vän "Mr Udall" att recensera den här på bloggen:

@@@@
Jag har sett de allra flesta SATC-avsnitt av den omåttligt populära tv-serien som TV3 cashat in på de senaste femton åren. Jag vill inte klassa mig som hardcore-fan, men ändå dugligt kunnig och intresserad på området. Det var därför för mig fullt naturligt att se denna film med rak rygg och öppna ögon. Därtill storartade förväntningar. Sex and the city är en oerhört vacker film som faktiskt är mångsidig och strålande omväxlande. Det är tydligt att skaparen Michael Patrick King, vid det här laget lärt sig vilka skruvar som skall vridas på för att ge sin trogna och hängivna publik sitt lystmäte. 2 timmar och 25 minuter är förvisso i längsta laget och visst är det så att filmen vid flertalet tillfällen tangerar toleransnivån för vad en biobesökande man kan klara av utan att kasta upp - eller åtminstonde dräpa sin sextonåriga biogranne med hjälp av hennes mobiltelefon - men jag blir glatt överaskad när SATC motsvarar mina högt ställda förväntningar.
Det finns små twistar, det är inte helt igenom förutsägbart och det viktigaste av allt; filmen sparkar vid flertalet tillfällen till varje livmoder och varje testikel i lokalen och berör alla som har, eller haft, eller drömmer om kärlek. Givetvis utstuderat genomfört i en ändlös reklampelare för kläder och skor som ingen hederlig människa kan bekosta, men varför skulle det vara på något annat sätt?
Jag är slutligen även grabbigt glad över att filmen bjuder på ett otal scener med smakfull nakenhet och att man därför inte vikit för den hårda, men ack så löjliga, amerikanska filmcensuren. Det är till den gräns att publiken får dra andran av skymten från en manslem. Gå och se!!!

/Mr Udall

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skägget låter hellre sin egen manslem stekas i smör i helvetets förgård än att se den här filmen. Vrångis?

Anonym sa...

I concur!

Henrik sa...

Så att ee... Vad fan handlar filmjävlen om då? Jag kan ju inte bara gå och se en film för att nån säger att den är bra. Fyra tanter som sysslar med sex, ja det säger ju jävligt mycket. Recension ignorerad.

Anonym sa...

Jag blottar strupen och beklagar. När jag nu med en veckas distans läser min egen recension så märker jag att den saknar djup och är på tok för intern. Jag skulle vilja jämföra den med ett band som inte har fler än åtta låtar på sin repertoar...

Jag dunkar mig själv i ryggen och menar; Bättre lycka nästa gång. Typ efter fredag när jag, gratis och lite motvilligt, skall se "Mamma Mia"

Kicko sa...

Hur länge har ni haft denna som topp på sidan? ENGAGEMANG PEPOLS!!