måndag 23 februari 2009

Oscarsgalan - Bästa Film

Då var det dags. Förra årets Bästa Film. Som sagt ingen av de nominerade filmerna som jag sett har impat på mig att jag bara kan ställa mig upp och skrika: "Den rullen kommer vinna! Den sa jag!".
Och surprise surprise, för det blev ingen surprise det blev som tippat: Slumdog Millionaire.

För att sammanfatta galan: med undantag för Sean Penn så gick egentligen allt som beräknat. Och det är fan lite trisst. Det är roligare när nån helt otippad går och vinner. Som show dock var galan bra i år (eller så är det bara att jag inte tittat på tre år nu och var lite peppad igen) men som sagt kanske lite slätstruken.
Nu - sova.
/Surskägget (som knappt kan få ihop en vettig mening längre).

5 kommentarer:

Henrik sa...

Satt du uppe och kollade på Oscargalan live? Jag visste inte ens att den var inatt.. Oscar är bara så totalt ovidkommande år 2009.

Anonym sa...

Jepp, sov fem timmar innan galan började så jag skulle vara pigg och fräsch. Men håller med dig, den är rätt ovidkommande nuförtiden även om vissa bitar i den fortfarande är rätt kul.

Anonym sa...

Surskägget, jag gjorde EXAKT som dig! Sov också innan och satt sen uppe hela långa natten.

Jag tycker att det var en toppengala! Och jag älskar galor och har sett nästan för många:)

Henrik sa...

"det står att din beställning ej gått igenom och därför har ingen tryckorder gjorts och därav borde inga pengar ha dragits.

Men jag beställer en ny bok åt dig, till din angivna adress. Tyvärr är leveranstiden 2-3 veckor, jag beklagar förseningen!"

Bu.

Anonym sa...

Worth waiting for..WORTH WAITING FOR!!