måndag 23 februari 2009

Oscarsgalan - Bästa Manliga Huvudroll

In på scen kommer Robert DeNiro, Ben Kingsley, Anthony Hopkins, Adrian Brody och Michael Douglas för att hylla de nominerade för Bästa Manliga Huvudroll. Hela publiken reser sig. Som sagt, lysande idé. Herrarna blev inte lika tårögda under sina hyllningar som damerna, men det är väl så det är.
Sean Penn knep hem det till slut och här är väl första överraskningen då. Jag tror hela världen hade tippat Mickey Rourke och så glider Penn in på en räkmacka. Har inte sett filmen än, men förmodligen är det välförtjänt. Eller som DeNiro sa under hyllningen (fritt översatt): "Hur i helvete har Sean Penn kommit undan med att spela straighta roller så länge när han uppenbarligen är gay."
Sen fick vi kvällens snyggaste hyllning när Penn tackar Mickey Rourke direkt från hjärtat.
/Surskägget

2 kommentarer:

Sara sa...

OK, jag har inte sett Milk, men kunde inte Mickey Rourke ha fått Oscarn? Jag menar - Sean Penn lär ju fortsätta rada upp bra filmroll efter bra filmroll, men det här var ju Rourkes LIVS roll!

Anonym sa...

Jag håller med Sara. Och jag har sett milk. Tyckte Rourke var bättre.