fredag 30 oktober 2015

Mama

@@@
Lite skräck ska vi väl ha i alla fall, såhär inpå halloweenhelgen? Mama är en helt ok skräckis som säkert skrämmer skiten ur de lite mindre luttrade. Själv satt jag faktiskt och pys-mys-ryste (vilket man oftast får vara nöjd med idag, då man sett det mesta i genren). Jessica Chastain är såklart det bästa med filmen, men det finns en hel del annat att glädjas åt också. Det är snyggt och stämningsfullt rakt igenom. En smula annorlunda spökrulle kan jag tycka, som tyvärr visar "monstret" lite väl mycket. Jag ogillar egentligen PG13-skräckisar då jag har funnit att de allra flesta är för tama för min smak. Mama hamnar hur som helst på min goda sida. En ganska lagom rysare helt enkelt, eller kanske en mörk godnattsaga för vuxna.
/Vrångmannen

1 kommentar:

Voldo sa...

Jag håller med om det mesta. Filmen fick mig också att tänka på hur skrämmande det kan vara med beniga personer/spöken, som Mama. Hon hade säkert inte varit lika skrämmande om hon sett ut att väga 200kg.