fredag 16 oktober 2015

Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)

@@@
Jag vet inte varför men jag har alltid varit lite svag för dessa muterade tonåriga sköldpaddsninjor. Dock har jag aldrig läst serierna av nån anledning utan bara nöjt mig med filmerna och de tecknade teveserierna. Filmerna som gjorde på 90-talet har jag ett löjligt romantiskt och nostalgiskt skimmer över som gör att jag sätter alldeles för höga betyg på dem mot vad de är värda men det är en annan recension för en annan tid. Nu är det 2015 och sköldpaddorna har fått renässans. Och Megan Fox (som är het och vet om det) har ersatt Judith Hoag som lokala tevereportern April O'Neill som blir sköldpaddornas förtrogna ovan kloakerna vilket känns klokt mest för att Hoag idag är för gammal för rollen samt att Megan Fox är het (och hon vet om det). Ett annat genidrag är att ta in SNL-kungen Will Arnett i en biroll, tyvärr är det lika korkat att knappt nyttja hans komiska talanger överhuvudtaget och bara låta honom göra en vanlig biroll som knappt har en rolig oneliner. Storyn överlag följer ganska prick storyn i The Amazing Spider-Man förutom att sköldpaddorna i kloaken är hjältarna till skillnad från ödlan i kloaken i Spindelmannen. Med det sagt är det här ett äventyr för kidsen där handling spelar mindre roll. Vi har muterade sköldpaddor som är ninjor och som karatesparkas för glatta livet mest hela tiden. Jag är barnsligt förtjust i konceptet liksom i Megan Fox som är het och vet om det.
/Surskägget

@
Placerar filmen i facket "filmer som stängdes av illa kvickt". Har tyvärr ingen knapp i samma fack som aktiverar en eldkastare, så man kan bränna upp skiten. SKITEN!
/Vrångmannen