söndag 4 mars 2018

Kingsman: The Golden Circle

@@
Kingsman: The Golden Circle jobbar genomskinligt stenhårt för att vara lika skön och stjärtsparkande som ettan. Som underhållning, när man inte har något bättre för sig, så duger den väl halvhyfsat men Golden Circle är rörig och flamsig och saknar egentligen allt som gjorde Kingsman: The Secret Service så bra. Vi bjuds på dubbelt så mycket action här än i den första och det är väl ok, så man inte somnar där man sitter, men allt känns så oinspirerat och platt. En högst onödig och skitnödig film faktiskt. Kul att se Julianne Moore i en härlig psykopatroll dock. Som vanligt har jag nu glömt halva filmen, fast jag såg den nästan nyss. Under visningen, någonstans i mitten, så tänkte jag om det fanns tid i tvättstugan på lördag, om någon hade gillat mina OTROLIGA inlägg på Facebook och om jag skulle bre mig en macka eller inte. Ett sånt där surdegsbröd ni vet, med kanske lite skagenröra. Ouff, va gott! Och varför inte lite hackad rödlök (eller purjolök?) och eventuellt någon god ostskiva. Nyponsoppa?
/Vrångmannen

Inga kommentarer: