lördag 29 mars 2008

Seinfeldenkäten

Den högst för den här sidan olämpliga tv-enkäten är avslutad. Surskägget (som hatar Seinfeld) lade argt upp den förmodligen för att få se om han hade rätt (på fyllan skägget?). Visst, jag har stött på folk som inte gillar Seinfeld och det är ok, knappt. Seinfeld för mig knyter någonstans ihop hur jag tycker att amerikansk tv-humor ska vara. Hatar burk/publikgarv och applåder men i Seinfeld är det ok. Karaktärerna är fantastiskt osympatiska och för att vara en serie som påstår sig inte handla om någonting så händer den ena sjuka grejen efter den andra. Jerry Seinfeld kan nästan aldrig hålla sig för skratt i tagningarna men det är en del av charmen. George Costanza hamnar ALLTID på min topp tre lista över roligaste karaktär på TV någonsin, Kramer ramlar omkring som om han inte varit född för något annat och jag vill bita Elaine i benet så hon skriker och gifter sig med mig på samma gång. En av de roligaste sitcoms som gjorts och vore det inte för Seinfeld så skulle vi t.ex inte ha kanske 2000-talets hittills roligaste tv-serie It's Always Sunny In Philadelphia, där karaktärerna är om möjligt ännu roligare och mer osympatiska än i Seinfeld. Taglinen för "Philadelphia" är för övrigt Seinfeld on crack vilket är passande. Surskägget gillar inte Seinfeld och det är ok, det är ett fritt land, men fler tummen upp än tummen ner fick i allafall en av världens roligaste tv-serier i den här enkäten. Sug på den! Nu slutar vi prata tv för helvete och styr tillbaka på filmspåret...OR ELSE!

/ Vrångmannen

5 kommentarer:

Anonym sa...

Alla vet ju att Vrångmannen satte kaffet i halsen när han såg att det var fler som gjorde tummen ner än tummen upp för en av historiens tråkigaste teveserier och därför såg till att via fjorton olika jobbdatorer rösta tummen upp. Trist att behöva fuska fram ett resultat för att bevisa att Seinfeld skulle vara rolig. Jag säger såhär, som ståuppare är Seinfeld schysst, men som teveserie? Fuck no! Har sett på det flera gånger och aldrig - ALDRIG - har jag skrattat åt ett skämt, inte ens lett lite för mig själv. Det är och förblir pisstråkigt. Men nog om det. Tillbaka till filmens värld.

Anonym sa...

Jag är 100% på Surskäggets sida i denna fråga!

Anonym sa...

Ok som ståuppare? För fan Chribbe, det är ju där han suger som bara satan. Det är där man upptäcker att hans karaktär i Seinfeld är han på riktigt, vilket gör han som ståuppare till en kuslig person som troligen är helt galen. Fan, det är ju hans ståuppgrejjer som nästan skulle kunna stupa serien. Jag personligen låtsas inte om att han har gjort sånt skit. Höga stentvättade och lila kavaj, PÅ RIKTIGT! burrrrrrr...

Anonym sa...

Ja just det han kör visst nåt ståuppaktigt i slutet av varje avsnitt av serien va? Jag menade mer när han är ute på ståuppturné alternativt håller inledningen till SNL. Allt i teveserien däremot är skit, och då är den lila kavajen hans minsta problem.

Anonym sa...

Hahahaha! En komediserie på 9 säsonger och ALLT är skit?! Det måste ligga något djupare i det här för jag känner inte igen dig. Hatet skägget, hatet..