lördag 9 augusti 2008

Hancock

@@
Will Smith som alkoholiserad superhjälte lät på papper som en riktigt bra idé. Lite annorlunda men ändå i tidens anda med alla superhjältefilmer som rullar. Och Smith funkar som tankad superhjälte (vars krafter påminner om Stålmannens ungefär) där han försöker sätta fast skurkar och hjälpa oskyldiga men oftast mest lyckas slå sönder mer än han räddar. In kliver en PR-agent (Jason Bateman som mer eller mindre repriserar sin roll från Arrested Development ungefär, men det gör han ju bra så vadå?) och hjälper Hancock att bli nykter och i samma veva rädda sitt anseende. Batemans fru (spelad av underbara Charlize Theron) är förstås skeptisk då en full snubbe med superkrafter inte är det roligaste att ha i huset. Det finns en liten twist förstås, men det borde alla fatta vad det är efter en halvtimme ungefär. Standard komediaction med lite specialeffekter som kunde varit bättre. Okej, men inte mer.
/Surskägget

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ut som du skriver att "det är en standard komedi och att specialeffekterna kunde varit bättre" Så mena du väl inte eller? Det måste väl vara komedin som kunde varit bättre för effekterna va det ju inget fel på. Jag blir konfunderad, och då blir jag galen, GALEN SÄGER JAG!

Anonym sa...

Filmen är en trea för helvete (se min recension inom kort). Visst sackar den andra halvan men en hel del garv och effekterna är ju finemang. Åååååååh skägget!

Anonym sa...

Nej, jag tycker faktiskt effekterna var sådär. I'm sorry.

Kicko sa...

...Darlings....den 9 augusti var för länge sedan. Ge mig en nytt utlåtande NUU!!!!

Anonym sa...

Jämfört med vad? Stealth??? JESUS SKÄGGET! JESUS!!!