torsdag 4 mars 2010

Rat Race

@@@
Hahahahahahahahaha! En gång i tiden när jag såg den för allra första gången på bio (det är nästan tio år sen vid det här laget) så slängde jag på en glad fyra i betyg. Riktigt så bra är den väl inte men det bjussas fortfarande på mer skratt per minut än i många andra komedier (så är det också herr Zucker a k a producenten av Nakna Pistolen som regisserat). Tanken med filmen var att gå tillbaka till 70/80-talets crazykomedier med mängder av kända ansikten (typ En ding, ding, ding värld och Cannonball Run) och sen ha världens enklaste story som man kan bygga hysteriskt roliga stunder kring. Därför får vi John Cleese, Jon Lovitz, Whoopi Goldberg, Cuba Gooding Jr, Breckin Meyer, Seth Green, Rowan Atkinson och min före detta älskarinna Amy Smart (kom tillbaka gumman, allt är förlåtet) som springer runt och ska komma först till en skattgömma med 2 miljoner dollar. Lovitz bjussar heeeeeeela tiden för han är helt slut, och scenerna med Hitlers Mercedes är priceless (måste ses!). Amy Smart är sötast, men också galnast och John Cleese gör en Tom Cruise (åtta år innan Tom gjorde det med sina lite för stora händer i Tropic Thunder) och sätter in löständer som är liiiiite för stora. Hahahahaha! Se den nu, du vet att du vill!
/Surskägget

@@@+
Hahahaha jag håller med om allt som Surskägget skriver ovan meeeeeen jag måste ändå ge den ett plus på betyget FÖR kon som hänger efter luftballongen HAHAAHAHAHAHAAHAHAA!! Newman från Seinfeld som gör en Newman HAHAHAHAHAHAHAAAHAAA!!! Öset och galenskapen. Ingen kan väl tycka att det här är skit även om det är långt ifrån ett mästerverk. En av de få filmer då jag under en scen (Lovitz!) faktiskt låg på golvet i biografen och kippade efter luft. Nu ska jag fan se om den. Igen. HAHAAHAHAHAHAHAHAAAHAAAAA!!!
/Vrångmannen

Inga kommentarer: