lördag 21 april 2012

Underworld: Awakening

@
Filmen borde heta Underworld: Falling Asleep då den är så sjukt jävla trist och tråkig att jag somnade mitt i vid första titten trots att det försöks kompenseras för filmhistoriens sämsta handling nånsin med väldigt mycket dåliga CGI-varulvar och högt, dånande actionljud bestående av explosioner, maskingevär, skrik, vrål och allmänt rabalder. Nån dag senare tar jag mig igenom andra halvan utan att somna men det är knappt. Inte ens när CGI var helt nytt såg vi såhär dåliga specialeffekter. Seriöst. Är det nån treåring som gjort detta hemma på en iPhone? Eller nej, då hade det nog sett bra ut. Trist också att det är svenska regissörerna Mårlind & Stein som sitter i registolarna. Deras svenska Storm var ju helt okej, men här verkar de ha tappat allt förutom möjligtvis lönechecken. De lär inte vara de enda som sitter och kollar in lönechecken. Att Kate Beckinsale ställer upp på det här är under all kritik. Min enda gissning är att hon måste fått en fet, och jag menar fet, summa pengar för att visa upp sig i detta spektakel som borde vinna alla Razzies i alla kategorier för all tid framöver.
/Surskägget

Inga kommentarer: