torsdag 25 april 2013

Jag har glömt fler filmer än vad du har sett del 6

Fler recensioner från min tid som filmjournalist när man såg på tok för mycket. Det här är alltså filmer jag på riktigt inte kommer ihåg att jag sett.

Cutaway
@@@
Stephen Baldwin infiltrerar fallskärmshoppargrupp som misstänks smuggla knark. Han blir snart förälskad, både i sport och i kvinna. Tom Berenger är den obestridde ledaren som tyr sig till coole Baldwin, som därmed får samvetskval över sitt snutjobb. Härliga och autentiska fallskärmsscener för oss som inte vågar hoppa själva.
/Surskägget
(Fotnot skriven 2013: HAHAHAHAHA gav jag en film med Stephen Baldwin en trea!!! HAHAHAHA!!!)


Sunset Strip
@@@
En tillbakablick till sjuttiotalets glada dagar på Sunset Strip i Los Angeles. Vi får träffa en bunt olika ungdomar som alla har sina drömmar och mål här i livet. Fyllt med bra musik och duktiga skådespelare, hoppas det lite väl osammanhängande mellan de olika handlingarna för att nå högre på betygsskalan.
/Surskägget





Legenden Om Johnny McFale (Blast)
@
Filmen lanseras som en skräckfilm i samma anda som ”Jag Vet Vad Du Gjorde Förra Sommaren”, vilket den absolut inte är. Istället är det en blodigare variant av ”Stand By Me”. Tågspåret finns där, likaså en kortare vandring under vilken man slår läger för natten, och naturligtvis även ett lik. Men till skillnad från utmärkta ”Stand By Me” är detta en tråkig tillställning som knappt hindrar käken från att gäspa sig ur led. Det glimtar till ibland, men alla sådana korta tillfällen drunknar totalt i resten av filmens avsaknad av dramaturgi.
/Surskägget

Inga kommentarer: