onsdag 24 april 2013

The Double

@
Okej, den kanske inte är värd en etta. Kanske en svag tvåa i alla fall. Meeeeen ibland så blir man bara så trött och uttråkad och lite förbannad att de inte kan slänga ur sig nånting som åtminstone är lite halvspännande bara. Jag borde i och för sig ha fattat att det här till stor del skulle vara skit då Richard Gere är affischnamnet. Seriöst. Utöver En Officer & En Gentleman har han aldrig gjort en bra film. Ok, ett par stycken har han väl klämt ur sig men det är fan mer skit än bra. Att han haft så lång karriär som han haft är helt sjukt. I vilket fall som helst ville jag se denna på grund av Topher Grace som jag gillar. Han har lite samma charm och förmåga att spela vanliga svenssons på ett sätt som gör dem intressanta i stil med Tom Hanks. Och visst, Topher levererar sin grej men det spelar ingen roll för vid det laget har man ruttnat så hårt på storyn och filmen i sig att man redan håller på och somnar för så jävla boring som det här är är det sällan man ser. Det ska vara en spionthriller men är så ospännande att de ringde Uwe Boll och erbjöd han en Oscar.
/Surskägget

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg den här _enbart_ för Martin Sheen. Vad fick jag för det? INGET! Men en svag tvåa är det allt. love, don't hate!

Surskägget sa...

Hehehehe Sheen. Han är med i tjugotre sekunder.