lördag 2 april 2016

Fantastic Four (2015)

@
Bara tio år efter att man gjorde första försöket är det dags för en reboot. Väldigt många tyckte att första vändan inte blev speciellt bra. Jag tillhör väl de som tyckte det var okej men att det borde blivit så mycket mer. @@@ kan jag absolut bjussa på framförallt för att Chris Evans var lysande (hehe) som Flamman och även gamle surkarten Michael Chiklis funkade väl som Big Ben. Jessica Alba var dock helt felcastad som Sue Storm och Ioan Gruffudd hade inte rätt pondus som Dr Reed. Allt som allt var det dock helt okej underhållning och det är framförallt här som rebooten misslyckas så kapitalt. Det är inte underhållande. Hur mycket CGI-explosioner de än slänger in så bli jag aldrig underhållen. Sitter mest och kväver gäspningar. Vilket man inte ska behöva när man tittar på en superhjältefilm for fuck sake! Jag kan acceptera mycket från en serietidningsfilm men att jag blir uttråkad tillhör inte en av de sakerna. Fantastiska Fyran är faktiskt hur coola som helst, varför man aldrig lyckas göra en klockren film med dem är ett mysterium lika stort som hur Dr Doom egentligen ser ut bakom masken.
/Surskägget

@
Det kokar mer i mitt blod än i Flammans... ÅH!
/Vrångmannen

Inga kommentarer: