onsdag 22 juni 2016

Office Rats

@@@
Hahahaha ovanligt bra indiekomedi jag egentligen inte hade några som helst förhoppningar på. På omslaget försöker man härma känslan av Office Space (filmens originaltitel är Demoted så att man döper om den till Office Rats här i Sverige förstärker den känslan) möter Old School och även om geniet David Cross är med spelas inte huvudrollerna av några komiker överhuvudtaget vilket gjorde att jag avfärdade denna i ganska många år innan jag gav den en chans. Sean Astin är mest känd för att vara Frodos sidekick Sam i LOTR-filmerna och Michael Vartan är mest känd för teveserien Alias antar jag. Som ni ser, inga komiker överhuvudtaget. Faktum är att man lyckas komma undan med detta. Astin och Vartan har bra kemi och de har bra tajming i humorn. Naturligtvis är David Cross sju resor värre och de flesta scener med honom är skratta-så-snoret-flyger-roliga, men även när Cross inte är i bild är det faktiskt roligt mestadels hela tiden. Jag önskar att Will Ferrell och Zach Galifinakis eller något annat galet radarpar hade haft huvudrollerna för då hade den här filmen chans att bli en komisk klassiker. Som det är nu är det helt klart sevärd men du har glömt den om en kvart.
/Surskägget

Inga kommentarer: