fredag 3 oktober 2008

Stepbro...HAHAHAHAHA! Stepb..HAHAHAAHAHAA!! STEPBROTHERS

@@@@
Brennan (Will Ferrell) är 39, arbetslös och bor fortfarande hemma hos sin mamma. Dale (John C Reilly) är 40, arbetslös och bor fortfarande hemma hos sin pappa. Pappan och mamman träffas, blir förälskade, gifter sig och flyttar ihop. Plötsligt är Brennan och Dale styvbröder under samma tak med ett stort hat mot varandra. HAHAHAHAHAHAA! Det spelar ingen roll hur många gånger jag ser samma fjärtskämt och Ferrells tomma blick och urbota dumma repliker. 40-åringar som inte vet bättre och beter sig som vrånga tonåringar, jag orkar inte! Det här ÄR en skrattfest utan dess like. Som vanligt inte till allas smak men hey, what can you do. Både Ferrell och Reilly är hysteriskt roliga (sömngångarscenerna HAHAHAHAHAHHAAHAHAHAA!!!) och de allra flesta biroller bidrar med en slags galenskap som genomsyrar filmen. Inget nytt under solen men med avsikt att få dig att garva arslet av dig. Producerad av Judd Apatow (som verkar göra de allra flesta fjärtrullarna nuförtiden och det med guldkant) och regi av Ferrells gamla vapendragare från SNL-tiden Adam McKay. En film att se och se om helt klart. Ferrell har haft en tendens att bli lite tjatig ibland på vita duken, speciellt då han själv får stå i centrum hela tiden. Här vägs han dock av perfekt av sin wing man a’la shake n bake. John C Reilly har jag aldrig riktigt tyckt varit speciellt rolig men här visar han faktiskt att han också kan, med råge. Sen orkar jag knappt nämna Adam Scott som spelar Ferrells riktiga brorsa men jag gör det i alla fall. Ge honom ALLA ROLLER JÄMNT! HAHAAHAHAHAHA! Makalöst skitkul och hörs sen!

Fotnot: Tjejen som satt snett framför mig och ”kompisens kompis” aka ”Mr Udall” och kommenterade hela filmen genom: ”nu kommer han att ramla”, ”kolla kolla!”, ”nu dyker säkert mamman upp”, ”vad gör dom nu?” hoppas jag blir uppäten av en **lägg in valfritt filmmonster här**
/Vrångmannen

Inga kommentarer: