tisdag 17 november 2009

Ladies Man

@@@
Ännu en recension som tillkommit enbart p g a Tim Meadowsinlägget. SNL har genom åren gett oss mängder med sköna karaktärer som tagit klivet över och blivit långfilm (Blues Brothers, Wayne's World, A Night At The Roxbury, Superstar m fl) och Ladies Man tillhör den sköna skaran. Ladies Man a k a Leon Phelps (Tim Meadows) är en sorgfri, go och glad snubbe som snackar sex i nattradio och lägrar brudar. Tyvärr är han dels lite väl frispråkig (de flesta råd han ger sina lyssnare slutar med att analsex är bästa lösningen) dels lägrar han mest redan gifta eller på annat sätt upptagna kvinnor. Detta leder till att han får sparken samt att en bunt ilskna äkta män är ute efter honom (ledda av Will Ferrell i en av sina första lite större roller utanför SNL borträknat just Roxbury). Det finns en mängd stora skratt utspridda filmen igenom, men som ibland kan vara problemet med en karaktär som föddes i ett sketchprogram så blir filmen ganska sketchartad med en tunn röd tråd mellan de roliga "sketcherna". Helheten saknas litegrann men det är fortfarande bra om än inte lysande.
/Surskägget


@@
Jag vill så gärna gilla den här rullen för upplägget är finemang. Tim Meadows är en självklar leading (ladies) man och det var väl tänkt att den karriären skulle ta fart i och med den här populära snl-karaktären. Ladies Man är bitvis rolig och Meadows (såväl som en del sköna biroller) är bra men filmen är ganska taffligt gjord. Jag har inga problem med att den är uppbyggd som en sketchkavalkad. Tyvärr är den lite för slafsigt ihopklippt och en del av skämten dödar helhetsintrycket. Jag känner mig t.o.m snäll att ge den en tvåa i betyg men jag måste för bara jag ser Tim Meadows på dvdomslaget skrattar jag halvt ihjäl mig. Ge honom en chans Hollywood!
/Vrångmannen

Inga kommentarer: