onsdag 22 september 2010

Knight and Day

@@
Som de flesta vet gillar jag att få lite superöverdrivet Hollywoodactionspektakel på ögat med jämna mellanrum. Det ska pangas, sprängas, flängas, hoppas, slåss, flygas, skjutas, knivas, brottas och biljaktas så mycket som bara fysiskt omöjligt (se Wanted, Mr & Mrs Smith, Salt). När min favoritscientolog Tom Cruise och hans otroligt charmiga leende (vem kan motstå Tompa, kom igen alla haters ni vet att ni älskar honom i smyg) är en av huvudrollerna brukar jag se fram emot det extra mycket (det är sällan han sviker men det händer, se MI:2). Och jag blir inte besviken när jag ser den här. Cruise och Diaz är lite lagom busiga med varandra och slänger sig med oneliners samtidigt som Tompa avverkar skurkar snabbare än Arnie i Commando. Det pangas, sprängs, flängs, hoppas, slåss, flygs, skjuts, knivas, brottas och biljaktas så mycket som bara fysiskt omöjligt och mitt flin är brett. Jag nästan skriker: "Ja! JAAA! Det är en klockren fyra!!! Tompa lyckas igen!!!". Sen nån timme senare ska jag skriva världens längsta hyllning till filmen och inser att jag knappt minns den. Rätt så intetsägande film egentligen som funkade för stunden mest för att jag var på rätt humör men som jag aldrig kommer vilja se om och som inte bjussade på nåt speciellt egentligen. Knappt okej busaction.
/Surskägget

@@-
Var helt övertygad om att Surskägget skulle gilla denna och han göööör ju det egentligen. Han älskade filmen men glömde bort den lite när han skulle diska. Vad spelar det för roll skägget? Just den här sortens popcornrulle SKA du ha glömt när du diskar men som en bra berg och dalbana så ska du ha jävligt kul just under själva upplevelsen, precis som du verkade ha. Vad jag tyckte? Jag tyckte det var skräp och jag kommer alltid minnas den här filmen med lite avsky och avsmak. Knight and Day kommer aldrig JAG att glömma ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!
/Vrångmannen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte sett den än, men jag njuter av att ha en osedd Tompa-action framför mig. Han borde göra minst sju-åtta dumaction om året, nu medan han fortfarande har utseendet och fysiken med sig.

Anonym sa...

Håller fullt med addepladde:)

kate tartsus sa...

Dear editor, film fan and blogger! We share your passion for films and that’s why we are getting in touch. My name is Kate Tartsus; I am an account executive at London based communications agency for film industry. We would like to offer you some news materials on films that are coming out this year. If you are interested, please reply directly to my email address - katet@waytoblue.com/ Meantime- check out what we are currently working on - http://waytoblue.com
best, kate