torsdag 28 oktober 2010

Halloweenenkät

Blev utmanad av Glory Box att svara på några skräckfrågor såhär inför Halloween. Självklart. Nu kör vi!

Vilken hiskelig fiktionsfigur är du mest rädd för att möta på Halloween?
Michael Myers eftersom han:
1. Har en äcklig vitmålad Kapten Kirkmask på sig.
2. Det går inte att döda honom, bara stoppa honom tillfälligt om du har tur. 3. Han promenerar ikapp dig hur fort du än springer och han hittar dig vart du än gömmer dig.
4. Det går inte att resonera med ren ondska.

Den jag är minst rädd för att träffa är Surskägget även om han också är en hiskelig fiktionsfigur.

Michael Myers eller Jason Voorhees?
Michael Myers. Alltid. Jason är en pajas men en rätt tuff sådan.

Freddy Krueger eller Pinhead?
Pinhead. Noll humor och stenhårt dömande.

Vilken kuslig bok skulle du vilja se filmatiserad?
Film4fucksake 2009 eller 2010 hahaha! Skämt åsido. Varför ska det vara så omöjligt att göra en hyfsad rulle på bananasförfattaren Dean R Koontz tidigare verk? De är ju färdiga b-rullar med omslag. Twilight Eyes t.ex. Den börjar i allafall schysst.
/Vrångmannen

Vilken hiskelig fiktionsfigur är du mest rädd för att möta på Halloween?

Michael Myers eller Jason Voorhees?
Myers är en lite elakare jävel. Voorhees har tuffare mask. Myers hugger med köksknivar. Voorhees har en tuff machete (men mindre kuk förmodligen). Myers kryper i skuggorna. Voorhees är glider runt i skog och mark. Det är med andra ord ganska jämnt. Men det som väger över till Myers fördel är att Voorhees lät mamma springa runt och mörda åt honom i första filmen. Vad fan är det för liten cry-baby som inte kan sköta sitt eget dödande?! Bah!

Freddy Krueger eller Pinhead?
Krueger alla gånger. Pinhead alltså, seriöst, buhuhu jag bor i en liten kub, buhuhu, öppna kuben så kommer jag å tar dig. Buuuu bu bu! Nä men öppnar man inte kuben kan du sitta och gråta i ett hörn. Krueger kommer åt en så fort man somnar, vilket man förr eller senare måste göra hur mycket kaffe eller Red Bull man än dricker.

Vilken kuslig bok skulle du vilja se filmatiserad?
Om en duktig regissör skulle kunna få ett vettigt manus baserat på en Stephen Kingroman (har hänt ett par ggr trots allt, men försvinnande få med tanke på hur många Kingrullar som finns där ute som suger) skulle jag vilja se Cell (det har gått rykten att den ska göras av Eli Roth vilket jag verkligen inte hoppas) (andra rykten säger att det blir en TV-film vilket jag verkligen verkligen inte hoppas). Cell som bok är en actionspäckad zombiesplatterskräckis som kan bli hur cool som helst på bioduk. Men som sagt, rätt regissör och rätt manus först och främst.
/Surskägget

4 kommentarer:

Sara BE sa...

"Den jag är minst rädd för att träffa är Surskägget även om han också är en hiskelig fiktionsfigur."

Hahaha! Grymma svar!

Henrik sa...

Dean Koontz-filmer suger rakt över. Dessutom är karln bara kapabel att skriva två olika handlingar: teknik som blivit galen/experiment som gått snett eller om sekter.

Vrångmannen sa...

Japp. Inte en enda sevärd rulle baserad på den Koontz böcker. Håller även med om att han skriver om samma grejer hela tiden men det finns några schyssta guldkorn bland alla hans plattityder.

f i f f i sa...

Hej hörrni!
Jag skulle behöva mejla er om en grej men hittar ingen mejladress någonstans. Tro ni att någon av er skulle kunna mejla mig på fiffisfilmtajm@fegus.se så kan jag svara tillbaka med min fråga?

Tack på förhand.
/Fiffi