torsdag 24 februari 2011

Duplicity

@@
Om jag minns rätt var det här Julia Roberts comeback efter ett par års mammaledighet. Tyvärr är filmen i sig inte speciellt minnesvärd. Clive Owen och Julia Roberts jobbar som företagsspioner. De försöker sno så mycket information om kommande produktlanseringar de kan på ett företag och sälja det till ett annat företag i samma bransch som då kan lansera produkterna före det första företaget. Självklart är de konkurrenter. Eller? Det hoppas och studsas i tiden och vi får med jämna mellanrum se mer och mer av Owens och Roberts gemensamma historik. Ibland som kompisar, ibland som ovänner. Man ska helt enkelt aldrig riktigt veta om de samarbetar eller inte (fast det vet man ändå för filmen följer ju bara alla mallar i hela världen). Owen är bra, Roberts är bra, filmen puttrar på och när jag stänger av har jag ett vagt minne av att jag precis sett den. Eller har jag?
/Surskägget

Inga kommentarer: