måndag 14 mars 2011

The King's Speech

@@@+
Jag försökte kolla på den här filmen flera gånger men kom inte längre än 20 minuter in och höll på riktigt på att tråkas ihjäl. Jag gav mig dock inte utan en fight och i helgen såg jag hela filmen. Jag måste tyvärr göra en kovändning för även om den börjar lite sådär brittiskt stelt och segt och alla har hattar och lyssnar på stenkakor så är det här en riktigt välspelad och välgjord film. När man väl sugits in i storyn så blir det svårt att värja sig för charmen och Colin Firths Oscar för porträttet av den stammande prinsen som senare blir kung är galet välförtjänt. Riktigt varm och gripande rulle om än ingen superklassiker i min bok. Surskägget gillade också den här fina sk-sk-sk...skiten.
/Vrångmannen

1 kommentar:

Anna Nio sa...

Hahaha, du klarade det, grattis! Sa ju att den var värd det, SA JU'T! :D