fredag 4 november 2011

The Lincoln Lawyer

@
Matthew McConaughey är advokat som jobbar från baksätet av sin Lincoln. Han är smartast och tuffast och coolast i hela branschen meeeeeeen vill inte jobba på kontor. Marisa Tomei är hans snygga ex-fru som är åklagare. William H. Macy hjälper McConaughey med fallet! Och har världens just nu fånigaste peruk (nånstan sitter t o m Donald Trump och skrattar). Josh Lucas är tydligen med ser jag nu på imdb men har glömt att han var med eller vad hans roll var. Samma med John Leguizamo. Ryan Phillippe spelar över så det står härliga till och är mördaren. Nej, det är ingen spoiler för det vet du när du ser förtexterna. Filmen ska vara en gastkramande thriller om en försvarsadvokat som försvarar en stackars rik snubbe som är oskyldig men som förstås inte är det och nu ska döda försvarsadvokaten woo ooo ooo hooo boooo! Men som inte är spännande alls för allt det vet man efter 30 sekunder och resten av tiden bara är en långsam plågsam transportsträcka där inte ens McConaugheys vanliga charm kan rädda fiaskot. Bläh!
/Surskägget

@@
Äh, det funkar som tidsfördriv en bakissöndag. Fast det är fan inget vidare alltså. Hahaha. McConaughey. Jag gav en tvåa i betyg men nu börjar jag smaka på ettan ju mer jag tänker på filmen. Å andra sidan har jag i stort sett glömt den och det betyder alltså att den inte var värd att bli arg på. Ibland är en tvåa ett sämre betyg än en etta.
/Vrångmannen

Inga kommentarer: