onsdag 4 mars 2015

Dubbeltrubbel (2x Leslie Mann)

The Other Woman
@@@
Cameron Diaz är en karriärsadvokat som börjar bli riktigt kär i den kille hon dejtat sedan ett par månader tillbaka. Och då upptäcker hon att snubben är gift. Kalldusch! När frugan (lysande spelad av Leslie Mann) sedan söker upp Diaz börjar de smida ränker för att sätta dit den otrogna hunden rejält. Mitt i allt detta upptäcker de att mannen har ytterligare ett förhållande (med Kate Upton). Då blir det krig på allvar. De tre kvinnorna gaddar ihop sig och ser till att ruinera honom rejält. Det här är en helt okej komedi som kanske inte förtjänar en trea i betyg egentligen. Dock är Leslie Mann så förbannad jävla superrolig och bjussar på sig själv stenhårt så att hela filmen lyfter sig enbart på grund av henne. Mann brukar alltid vara rolig men här är hon verkligen i toppform. Diaz är stabil som hon brukar vara och Upton är enbart med för att visa upp sig i urringat och bikinis stackaren. Se den här för Manns skull, i övrigt är den ganska standard.
/Surskägget

This Is 40
@@@
Ska jag vara helt ärlig minns jag inte den här rullen speciellt bra. Såg den för kanske 6-7 månader sedan och visst, jag garvade där man skulle garva och var hyfsat underhållen medan jag tittade. Nu ett par månader senare minns jag inte handlingen överhuvudtaget. Det finns nån scen där Leslie Mann tar Megan Fox på tuttarna, det minns jag. Paul Rudd som fotar sin röv med benen i vädret. Men det är typ allt. Så det börjar nästan kännas som om trean i betyg är lite för högt. Samtidigt gillade jag den när jag såg den...
/Surskägget




@@@@
Recension här.
/Vrångmannen

Inga kommentarer: