onsdag 6 januari 2010

Black Dynamite

@@+
När jag såg trailern till Black Dynamite så låg jag på golvet och grät av skratt. Det kan vara den roligaste trailer som någonsin visats på någons öga och jag har sett den säkert 20 gånger. Men som några av mina vänner misstänkte så höll tyvärr inte filmen måttet alls. Black Dynamite är en drift med 70-talets Blaxploitationscen och alla ingredienser finns där. Det är kackigt filmat komplett med repor, taskigt ljud och dåliga klipp. Skådisarna är usla (för det ska dom vara) och ibland sticker mikrofonen ner i bild lite för länge hahaha! Vi har våra vita skurkar och våra svarta hjältar. Jag kanske måste se om den här rullen igen utan de skyhöga förväntningar jag hade. Första kvarten skrattade jag okontrollerat men sen höll det inte. Upprepningarna blev för många och det är tydligt att manuset inte höll för en långfilm (vilket det sällan heller gjorde på riktigt bland de filmer som faktiskt parodieras). Jag vet inte. Kanske är det jag som inte hajar. Den är för nära en riktig Blaxploitationrulle i allt för att kunna parodiera. Michael Jay White (Spawn) som ÄR karatemästaren Black Dynamite (och har även skrivit manuset) är i allafall klockren i sin egen roll. En kvinna frågar honom i filmen varför han aldrig ler och han svarar (med stenansikte): "I am smiling". Hahahahaha! Note to self: Se om denna vid tillfälle.
/Vrångmannen

Inga kommentarer: