måndag 19 april 2010

Daybreakers

@
I princip vartenda människa på jorden är vampyr. De få människor som fortfarande lyckas hålla sig undan är extremt eftertraktade av vampyrerna då tillgången på blod är dålig och det inte finns artificiella lösningar. Ethan Hawke är en vampyr med samvete som försöker forska fram sätt att skapa fejkblod som funkar som näring. Sam Neill är skrupelfri vampyrdirektör för blodbanken. Willem Dafoe är en vampyr som lyckats bli mänsklig igen. Nån jagar nån annan. Det skjuts lite armborst. Man snor ett par effekter och några idéer från The Matrix. Nån brinner och hoppar i havet. Det skjuts lite mer armborst. Skurkarna verkar ha övertaget meeeeeeen hjältarna vinner till slut ändå. Eller? Helt ärligt har jag redan glömt slutet helt och hållet. Tror jag somnade nånstans med tio minuter kvar. Hur kan en hyfsat originell idé bli en totalt ooriginell film? Var det nån som höll sig vaken? Berätta i så fall hur det slutade. Eller, skit samma. Jag bryr mig ändå inte.
/Surskägget

@
Tjatig, pretentiös och oengagerande prutt till vampyrrulle. Guuuuuuuud som bor i himlen, Jesus från Nasaret! Jag är så jävla trött på vampyrer, goth och låtsascyberpunk (även riktig!) så snart köper jag dvdboxen med alla Åsa-Nissefilmer (ALLA!) och låser in mig i lägenheten iklädd snickarbyxor och äter bröllopskonfekt och bröstsocker framför teven tills de bryter sig in och tvångsför mig till hemmet! HEMMET!!!
/Vrångmannen

3 kommentarer:

Sanna sa...

Det var ändå jättekul att se den på bio. Jag och min kompis skrattade hejdlöst. Kanske är man lättroad som småbarnsförsäldrar som 'aldrig' kommer ut?! Ingen annan skrattade dock, vilket gör mig lite fundersam.

Sara BE sa...

Åh, men jag vill se den ändå... Älskar dåliga vampyrrullar!

Vrångmannen sa...

Jesus från Nasaret!!