tisdag 24 augusti 2010

Death at a Funeral

@
Chris Rock, Martin Lawrence, Luke Wilson, Tracy Morgan, Zoe Saldana, Danny Glover, James Marsden, Kevin Hart m.fl i en dratta-på-ändan-fars som kretsar kring en begravning och detta är det enda regissören Neil LaBute (Lakeview Terrace, Nurse Betty) kunde prutta ur sig? Å andra sidan gick han väl vilse under nyinspelningen av The Wicker Man och har inte ens hittat hem. Fy fan vad pinsamt uselt och o-roligt. Death at a Funeral är en nyinspelning av en brittisk rulle med samma namn från 2007. Hoppas den är bättre men jag vågar inte ens se skiten efter att ha sett den här stinkbomben. En riktig begravning är fan nästan roligare. Jag skojar inte ens.
/Vrångmannen

7 kommentarer:

Joel sa...

Orginalet är skitbra /IT-Joel

f i f f i sa...

http://fiffisfilmtajm.blogspot.com/2010/07/death-at-funeral.html

I say no more :)

Vrångmannen sa...

Ok, då ska jag ta en titt på den. Britterna har mer fingertoppskänsla (även om regissören till originalet är jänkaren Frank "Mupparna" Oz!). My bad att jag kollade amerikanska remaken först. Roligt att Peter Linklage (The Station Agent) spelar samma roll i bägge rullarna :)

Anna Nio sa...

Jag försökte kolla på originalet för några veckor sen men kände mig inte avsevärt medryckt, även om den på inga vis verkade dålig, bara lite... halvdan för min del.

f i f f i sa...

Okej att Frank Oz gjort Mupparna men glöm inte att han även var rösten till Yoda.

Man tar igen på gungorna det man förlorar på karusellen ;)

Henrik sa...

Har sett originalet, den var kul.

Surskägget sa...

På tal om Frank Oz så gillar jag storyn när de gjorde The Score att Marlon Brando vägrade ta regi av Oz för att: "Jag tar inte regi av en kille som gjort karriär på att ha handen uppkörd i röven på en docka". HAHAHAHAHAHAHA! Brando! Kungen!