söndag 23 januari 2011

I Love You, Man

@@@
Det finns ju mängder med romantiska komedier inriktade mot kvinnor, typ alla som gjorts nånsin till exempel. Sömnlös i Seattle, You’ve Got Mail, När Harry Mötte Sally (varför blev jag sugen på att se nåt med Meg Ryan helt plötsligt?), 27 Dresses, Pretty Woman, My Best Friend’s Wedding, Notting Hill, Bridget Jones’s Diary, Runaway Bride, Maid in Manhattan, Music & Lyrics och ungefär en biljon andra liknande rullar. Aldrig förr har det gjorts en rejäl romcom där manlig vänskap sätts i fokus. Visst, rullar som Baksmällan, Due Date, Old School och liknande behandlar manlig vänskap, men särskilt romantiska är de ju inte även om det råkar finnas bröllop, förhållanden och barnafödande med i periferin. I Love You, Man är nog den första romcomrullen som är inriktad mot grabbar. Peter (Paul Rudd) ska gifta sig med Zooey (Rashida Jones) och kommer på att han inte har nån riktig killkompis som kan vara best man och allt det där. Ingen snubbe han kan lita på i vårt och torrt. Han går på ett par blindträffar för att försöka hitta en polare men allt skiter sig tills han av en slump stöter på Sydney (Jason Segel). De klickar stenhårt och blir bästisar, inte helt smärtfritt och utan problem, men i slutändan inser både de och alla andra att bra polare är bra att ha helt enkelt oavsett om de är lite egna och knäppa. Vilket påminner mig om mitt förhållande med Vrångmannen. För Guuuuuud…heheheh närå. I love you, man!
/Surskägget

@@@
I Love You, Man är en klockren trea. Den är rätt rolig mest hela tiden och har sköna karaktärer och ett par hysteriska gapskratt. Ett perfekt tidsfördriv helt enkelt. Det kommer många "mellankomedier" medan man väntar på de där höjdarna och jag tycker att I Love You, Man absolut hör till de bättre av dessa. Medan man väntar på höjdarna dvs. Skägget t.ex brukar ju gilla sina föööööör pajiga knäpprullar så länge det är lite tutte och lite high school och guuuuuuuuud...hehehe I love you too, man!
/Vrångmannen

8 kommentarer:

f i f f i sa...

Det här är en av universums allra roligaste filmer - någonsin. När Paul Rudd håller på och slappin´the bass, så jävla hysteriskt kul, så kul att min son tog alla sina sparpengar och köpte sig en elbas - och lärde sig spela, alldeles av sig själv!

Vrångmannen sa...

Hahaha underbart Fiffi!

Sofia sa...

Nu känner jag mig jättetråkig och jag har inte ens sett filmen, men är inte en rätt stor skillnad att den här fokuseras på vänskapsförhållandet mellan killarna medan majoriteten av chickflicksen du räknade upp fokuseras på det romantiska förhållandet?

Surskägget sa...

Sofia: Jo, visserligen, men jag är mest så glad att det kom en romcom för killar överhuvudtaget så fokus får ligga var det vill :)

Anna Nio sa...

Fiffi: Hahahaha, fan vad fint!

Har velat se den här ett tag men inte kommit mig för än, but soon, sooooon!

Och jag måste ju länka till världens roligaste sketch med just Paul Rudd, ifall nån har missat den: "Celery Man". :D

Vrångmannen sa...

Anna: Tim & Eric Show är bland det roligaste HAHAHAHAHAHA! Du kollar väl in http://www.magichugs.com/videos/workout&from=index

Anna Nio sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA, okej jag dog, är du nöjd nu Vrångmannen? NU ÄR JAG FAN DÖD! :D

Vrångmannen sa...

Hahahaha! R.I.P! :D