tisdag 17 februari 2015

Guardians of the Galaxy

@@@@
HAHAHAHAHA exakt såhär ska en slipsten dras. Baserad på en Marvelserie jag inte känner till lyckas man ändå fånga mig direkt. Jag har ingen aning om fansen av serietidningen är nöjda eller inte, jag är dock supernöjd. Det här är full fart och fläkt med lagom delar action, spänning, humor, story, hjärta och hjärna. Chris Pratt (som synts i lite allt möjligt den senaste tiden men kanske främst i Parks & Recreation, den briljanta lilla humorserien med fantastiska Amy Poehler i huvudrollen) har huvudrollen i denna ensemblefilm där han får sällskap av mestadels datoranimerade polare (med röster av bl a Vin Diesel och Bradley Cooper) med undantag för coola Zoe Saldana som grön alienbrutta. Bitvis kan det vara svårt att hänga med i handlingen för det är många turer hit och dit, det svänger snabbt och det gäller att hänga med. För fansen av serien är det säkert enklare, och jag får lite känslan av att man försökt smälla på med så mycket från serien som möjligt så att fansen ska vara glada. Det är knäppa karaktärer överallt, hyllningar till Star Wars och snygga effekter. Pratt har charmen och rätta glimten i ögat för att ta klivet upp till actionhjältenivå och vi lär få se honom i fler av den här typen av filmer framöver.
/Surskägget
Vrångmannen var lika glad han.

Inga kommentarer: