måndag 8 september 2008

Constantine

@@@@
Jag vet inte varför men jag har alltid gillat den här rullen. Nu var det fjärde gången jag såg den och den funkar fortfarande lika bra. En kul grej när man ser om filmer såhär är att vissa skådisar ibland exploderar efter en biroll eller två vilket är precis vad som hände Shia LaBeouf som spelar Keanu Reeves sidekick här. Reeves spelar John Constantine som råkar ha förmågan att se änglar och demoner och som också har kunskapen att förvisa demonerna tillbaka till helvetet vilket naturligtvis är mindre poppis bland de behornade varelserna. När Djävulens son försöker ta sig genom barrikaderna mellan världarna för att sprida ett skräckvälde på jorden (vilket går stick i stäv med vadet hans far och Gud har) hamnar Constantine i mitten och måste stoppa Djävulens son för att rädda världen. Filmen är baserad på en serietidning vid namn Hellblazer och tillhör de bättre serietidningsfilmerna (mycket för att den inte alls känns som en sådan). Reeves stenansikte funkar klockrent i rollen och t o m Rachel Weisz som jag inte alls gillar i vanliga fall gör ett utmärkt jobb. Tummen upp säger Skägget!
/Surskägget

4 kommentarer:

Henrik sa...

Jag har aldrig fattat varför den här filmen blivit så sågad. Jag tyckte den var bra! Punkt!

Sara sa...

Jag är också svag för den! Blir faktiskt sugen på att se om den när jag läser din recension...

Kicko sa...

Keanu....åh, Keanu.......

Anonym sa...

Den blir sågad för Piano är en sopa med hudkolör ala homo.

Börja länka rullarna til imdb vettja när ni recenserar.