tisdag 23 september 2008

Mirrors

@@
Franske regissören Alexandra Aja som gav oss intressanta Haute Tension (Switchblade Romance i Sverige) samt hyggliga remaken av ganska sopiga originalet The Hills Have Eyes bjuder här på lite modern spökmyt. Tänk om speglarna tittade tillbaka på oss. Brrrr vad rädd jag blir. Brrrrr brrrrrrrrrrrrr!
Kiefer Sutherland spelar alkad exsnut som börjar jobba som nattvakt i ett övergivet och brandskadat gammalt köpcentra. Det spökar i speglar och så är det blodigt och högst förvirrande. Ingen gör som folk gör och Kiefer spelar över så det visslar om det. Bitvis jättesnyggt men det är allt. Man sitter liksom bara och undrar vad som händer. Tack och lov att Amy Smart fick vara med.. i SEX MINUTER! Jag vill ju gilla det här men går istället vidare till nästa nitlott i skräckfilmsdjungeln tills jag förhoppningsvis hittar en pärla och gör här alltså än en gång skäl för mitt bloggnamn.
/Vrångmannen

Uppdatering: Höjt betyget till @@ p.g.a anledningar.

4 kommentarer:

Henrik sa...

De flesta har toksågat den här filmen, men jag måste haft en bra dag. Jag trodde jag skulle skita på mig av ren skräck. Jag skäms inte en sekund.

Anonym sa...

Jag blir direkt avundsjuk! När ska man få bli lite skönt filmrädd igen. Har du några tips?

Henrik sa...

Ja, REC förstås. Annars vet jag fan inte om det finns nån film att vara rädd för längre. Du får gå tillbaka till källan. 70-talet alltså.

Anonym sa...

Ska kolla in REC. Varit lite sugen på den men missat den av någon anledning. Såg trailern på den amerikanska remaken Quarantine med Jennifer Carpenter och den verkar ju också ok. Det är helt klart en humörsgrej när det gäller skräckisar och lite av ett lotteri om man ska bli rädd eller inte.