måndag 8 september 2008

The Mummy: Tomb Of The Dragon Emperor

@
Låt mig först säga att jag gillade verkligen The Mummy från 1999. Det var en skön hyllning till gamla matinéfilmer med over-the-top action och bus vi inte sett sen Indiana Jones glada dagar. Vissa effekter kanske svajade en aning men på det stora hela en välgjord och skönt pajig ”romp” som kom för att underhålla och segrade. Såg nyligen om The Mummy Returns och det var egentligen den första filmen en gång till fast slarvigare och mer ointressant trots en del skön action. Mina förväntningar var neutrala när jag skulle se den länge ”efterlängtade” trean. Men buuuuuuuuu jag sa BUUUUUUUUUU vilket skräp! Effekterna var ofta bedrövliga och det pangade och smällde hela tiden i mina gamla öron men med noll innehåll. Jet-Li (som är med i fem minuter annars är han sjukt fult dataanimerad) är farlig kejsare från flera tusen år som väcks och våra äventyrande hjältar måste stoppa honom innan han väcker sin jättearmé till liv för att ta över världen. ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzz kan filmen aldrig ta SLUT NÅNGÅNG!!! Vad är det här och hur kunde jag luras att se det här? 97 min jag aldrig får tillbaka. Charmen som ettan en gång hade, och den kanske kom i en tid när man var svältfödd på sånt häringa, är sen länge borta. Kvar är bara ett långt oljud med tv-spelseffekter (är det inte sämre än ettan?!) och knappt en halv framsida av ett manus. Det går utför mina damer och herrar. Det går utför. FOR SHAME!

Här kan ni läsa Surskäggets skamlösa hyllning. Huga! http://film4fucksake.blogspot.com/2008/08/mummy-tomb-of-dragon-emperor.html

/Vrångmannen

4 kommentarer:

Henrik sa...

Måste ändå se den. Jet Li och Michelle Yeoh ihop. Även om Yeoh mest gjort barnvänliga kalkoner de senaste 10 åren. Får väl ligga på snabbspolningen.

Anonym sa...

Vrångmannen har såååå fel. Den är fartfylld, underhållande och frisk som en Stimorol. Ja, se min recension för en riktigt uppfattning om filmen och inte Vrångmannens fylledravel.

Anonym sa...

Jag får inte tillbaka dom här dravliga timmar i mitt hela liv!! Henrik, Jet-Li är med i sju sekunder, SJU! Men visst, lite barntillåten fight får man väl...I SJU SEKUNDER!!

Anonym sa...

Har inte sett den - än, men tror på Surskägget!