söndag 2 oktober 2011

Skräckfilm nr 1

Inkräktarna (1979)
@
Robert ”Chase Gioberti i Falcon Crest” Foxworth och Talia ”Adrian i Rockyfilmerna” Shire utreder giftiga utsläpp i storskogen. En grizzlybjörn som mumsat i sig giftet förvandlas till ett kladdigt monster och löper amok. Jag minns att jag var rädd för vhs-omslaget till den här filmen när jag var liten och blev därför sugen på att se den idag. Jag är både glad och ledsen att detta skedde. Glad för att det är en skrattfest då effekterna är bland det roligaste jag sett och även om filmen har ett slags miljöbudskap som definitivt håller idag så är varannan replik sanslös och folk gör galna saker i filmen hela tiden. Hyfsat stor satsning av ett stort filmbolag med en respekterad regissör (John Frankenheimer) bakom ratten. Jag vet inte om det blir roligare bara därför. Blodigt pajasvansinne och sen kommer lilla muterade björnungedockan och gurgelfräser. Hahaha! Nej, här behövs ingen nattlampa alls men däremot en liten snytduk till tårarna. Stort tack till alla inblandade.
/Vrångmannen

Inga kommentarer: