onsdag 26 oktober 2011

Skräckfilm nr 24

The Food of the Gods (1976)
@
Hahaha! Ja! JA! Vart har det här lilla guldkornet hållit hus någonstans? Tre killar sticker till skogs för att jaga och plötsligt går det upp för dom att allt djurliv har växt, alltså djuren har blivit kolossala i storlek. Getingar stora som örnar, råttor stora som flodhästar OCH världens bästa fightscen med en gigantisk tupp på en bondgård hahaha! Det blir så fint så fint. Du har inte blivit såhär underhållen sen du såg någon dratta på ändan sist. Detta måste vara skådespelarnas första jobb och effektmakarnas sista. Löst, och då menar jag l-ö-s-t baserad på en mindre känd roman av H.G. Wells. Jag vet inte vad jag ska säga mer. The Food of the Gods är en etta men samtidigt så är det en femma. Jag minns att det kom en uppföljare i slutet av 80-talet och nu är jag riktigt intresserad. Återkommer en dag när jag sett den. /Vrångmannen

Inga kommentarer: