måndag 3 juni 2013

Klovn: The Movie

@@@@@
HAHAHAHAHAHAHAHA! Vem skulle någonsin kunnat tro att två glada och totalt helgalna danska killar, Frank Hvam och Casper Christensen, skulle skapa en av världens absolut roligaste teveserier, Klovn? Jag håller den lika högt om inte högre som andra komediserier som It’s Always Sunny In Philadelphia, Arrested Development, The Simpsons, How I Met Your Mother, The Office (Ricky Gervais originalserie), Futurama eller Scrubs. Klovn är, om möjligt, kanske dubbelt så kul som alla de serierna tillsammans. Jag vet! Hur sjukt är det inte att världens kanske roligaste teveserie gjordes i Danmark (sex säsonger, och numera nedlagt vad jag vet)? Självklart bäddade supersuccén på hemmaplan att det blev en långfilm också (och ryktet gör gällande att del två är på gång hahahahaha jag vet inte om jag orkar). Filmen följer, liksom teveserien, de två vännerna Frank och Casper. De spelar sig själva. Eller ja, rätt så galna versioner av sig själva. Hoppas jag. Frank och Casper är redan superkända komiker i Danmark och bara det gör att allt blir dubbelt så kul. Tänk er en motsvarande svensk serie där Robert Gustafsson och Henrik Schyffert spelar sig själva och glider runt och ÄR HELT JÄVLA SLUT I HUVUDET!!! Frank och Casper bjuder så sjuuuukt mycket på sig själva så det knappt är sant. Den ena är mer slut än den andra. Frank har sina ”regler” om hur saker och ting ska vara i livet och kan aldrig hålla käften när han råkar trampa i klaveret (vilket han gör tre gånger i sekunden) och gräver sig bara djupare och djupare ner i skiten. Casper är dryg, otrevlig och håller sig med extrema divalater – på en bra dag! HAHAHAHAHA! Jag älskar det här. Tänk er Baksmällan på kokain. Det finns inga tabun, inga gränser, inga förbjudna områden som Frank och Casper inte vågar skoja om. Om teveserien pressade gränserna för det smakfulla tar filmen och krossar sönder allt som är det minsta heligt. Allt i humorns tecken! Bäst är att Frank och Casper hela tiden driver som allra hårdast och mest med sig själva. Hade de varit jänkare hade de varit världens mest kända komiker just nu. Å andra sidan hade de aldrig fått göra det här i Hollywood. Jag tänker inte gå in på handlingen i filmen för det spelar ingen roll. Det spelar heller ingen roll om du sett teveserien eller inte. Filmen är fristående även om du självklart får ut mer av det om du sett serien. Köp allt med Klovn nu nu nu. Och var beredd på att skratta ihjäl dig. Själv satt jag som klistrad från avsnitt ett fram till sista säsongen och skrek högt till teven: ”Nej Frank! Neeeeeej! För helvete Frank!!! NEJ!”
/Surskägget

@@@@
Hahahahahahaha! Nej Frank! Neeeeeeej! Snälla gör det inte! Frank! Vår vän Skägget har redan sagt allt. Det här är toppen. Missa för guds skull inte serien. Alla avsnitt finns på Netflix. Det blir liksom inte roligare än så, i Norden.
/Vrångmannen

2 kommentarer:

Kapten sa...

Är det så jävla bra? Netflix envisas med att tipsa mig om den och därför har jag min vana trogen blåvägrat. Men om både den sure och den vrånge röstar på "ja" får väl även Kapten omvärdera sin hållning...

/ Kapten Stofil

Vrångmannen och Surskägget sa...

Den är fantastisk!