måndag 8 september 2008

The Strangers

@@
Hastig remake på den franska överskattade rysaren “Them”. När jag såg trailern på den här remaken fick jag upp förhoppningarna. Det kändes som om den här skulle bli bättre. Jag tror hypen inför ”Them” gjorde att jag höjde förväntningarna. Jag vet inte men jag blir bara inte rädd längre. Det spelar ingen roll vad filmmakarna hittar på. Jag kan känna en viss uppjagad spänning på sin höjd men det är lååångt till terror. Både den franska förlagan och den här ärligt talat onödiga remaken hade ju allt serverat. Ett hus i öde kvarter, ett utsatt par (i det här fallet alvörat Liv Tyler och Scott ”who hell he?” Speedman) samt ett farligt hot som lurar i mörkret. Klassiskt recept för skräck som vi sett prov på många gånger och ibland lyckas det men alltför sällan blir det bra. När kommer rullen som får mig att nästan skita på mig? Det här är inte den. Inte ens i närheten tyvärr. Summa kardemumma: Nog kan den här filmen skrämma slag på folk som är lite känsliga eller inte sett så mycket skräck som en annan men eftersom jag inte blir rädd så är poängen helt borta. Men jag fortsätter att leta efter den perfekta moderna skräckrullen och med lite tur så lurar den runt knuten med en fet yxa.

/Vrångmannen

Inga kommentarer: