onsdag 16 juli 2008

Harold & Kumar Escape From Guantanamo Bay

@@@@
Uppföljaren till briljanta Harold & Kumar Go To White Castle gör en Porky’s 2 och börjar dagen efter händelserna i del ett. Grabbarna är alltså på väg till Amsterdam (ni kanske minns att ettan slutade med att tjejen Harold är kär i stack på tio dagars semester i Amsterdam) för att hitta nämnda tjej. Men det strular till sig lite när grabbarna blir misstagna för terrorister och inkastade på det beryktade Guantanamofängelset. De flyr snart och påbörjar en resa genom USA’s södra delar för att hitta den politikerkompis som kan rädda dem ur det knepiga dilemmat. Precis som i ettan blandar man kiss- och bajsskämt med marijuanaskämt och slänger in ett gäng tuttar bara för att det är en grabbfilm och grabbar gillar tuttar. Jag sitter mest och skrattar hela tiden (får jag se en helt tokig Homeland Securitykille som jagar grabbarna igen skrattar jag ihjäl mig på allvar) och ett par gånger kippar jag efter andan för att det helt enkelt blir för roligt. Visst, det här är inte humor som passar alla. Gillar du städad humor (hur fan nu den kan vara rolig, humor ska vara som en käftsmäll på pungen samtidigt som nån häller stearin i munnen på dig) får du hyra nåt med Bill Cosby. Vi andra öppnar en bira och garvar röven av oss.
/Surskägget

Inga kommentarer: