onsdag 6 januari 2010

Paranormal Activity

@@
Precis som med succén The Blair Witch Project kommer den här nollbudgetrullen från ingenstans och skrämmer slag på folk. Ett par sätter upp en kamera i sitt sovrum under nattetid för att det har hänt en del oförklarliga grejer i deras hem. Samtidigt dokumenterar de sin vardag och vad de känner och upplever efter varje incident. En liten rysare som kostade jättelite peng men genom hype och marknadsföring dragit hem miljoner på bio (självaste Spielberg klev in i projektet och skrev om slutet!). Valet av kameruppställning är lysande och det finns mycket smart här kan tyckas. Personligen tycker jag att Paranormal Activity både är långdragen, tjatig och lite larvig. Erkänner att jag rös till lite under någon scen men varför ska jag ej avslöja och det var också allt. Jag applåderar alltså insatsen helt klart och tycker på många sätt att det är en bättre film än Blair Plitch Boinkject men det räcker inte i vrånga ögon. Tyvärr har jag redan satt ner foten. FOTEN!
/Vrångmannen

Inga kommentarer: