torsdag 28 januari 2010

G-Force

@
Jag fortsätter att börja året med att vara vrång och sur mest hela tiden. Ja det här är en familjefilm a k a barnfilm med lite kända skådisar/röster och låtsashandling som ska få oss vuxna att tro att även vi kan få ut nåt av rullen (vilket funkar finfint ibland, se på det mesta Pixar gör). Dessvärre är G-Force platt och trist (återigen Pixar lyckas ju gång på gång skapa mästerverk för både barn och vuxna, och även rullar som t ex Scooby-Doo och Asterix i liveversion är ju underhållande) utan några som helst förmildrande omständigheter. Zach Galifianakis är med och då hade man hoppats på nånting lite crazy, men nej han spelar så straight så man knappt känner igen honom. Tracy Morgan gör en av rösterna, men det hjälper inte mig för jag får se den avskyvärda svenskdubbade versionen, men jag betvivlar att han är så rolig som han kan vara då hela filmen är PG och Tracys humor är XXX. Jaja, nog med gnäll. Det handlar om James Bondmarsvin som ska rädda jorden. Ja, jag menar allvar. Vilket är mer än filmskaparna gör.
/Surskägget

Inga kommentarer: