söndag 1 augusti 2010

Clash of the Titans

@-
Buhu jag är halvgud och halvmänniska och måste slåss mot dataskorpioner. Och jag vill inte slåss blähä. Och Zeus är dum. Blörp! Alla gamla tuffa grekiska myter har slagits ihop till en datoranimerad soppa så usel att kocken tog livet av sig. Varför Sam Worthington fått axla actionhjältemanteln i rullar som T4, Avatar och denna är för mig helt oförståeligt. Snubben har lika mycket karisma som en vaxdocka, och då är jag elak mot vaxdockan. När ord som usel, sämst och värdelös inte längre räcker till för att göra rättvisa åt hur pruttdålig en film är har det gått väldigt långt. Etta minus är välförtjänt. Usch!
/Surskägget

2 kommentarer:

Anna Nio sa...

Jag håller med så jävla mycket, avskydde verkligen den här och övervägde att lämna biosalongen (ja, BIOSALONGEN, vi betalade för att utsättas för detta ögonkräks). Och då ogillar jag verkligen filmatiseringen från 1981 också, så jag hoppades så mycket på att den här versionen skulle knäcka. But it didn't. And there was no rejoycing. :(

Surskägget sa...

Jag blir lessen i ögat för att grekisk mytologi är hur cool som helst och det skulle kunnat bli en så sjukt bra rulle. Istället slarvade man bort allt bra och öste på med bajs istället. Skämmes!