söndag 17 oktober 2010

Predators

@@
Peppen inför den här filmen har åkt berg och dalbana. Vissa dagar trodde jag det skulle bli årets actionstänkare och vissa dagar var jag övertygad om att den skulle vara skräp. Nu när jag har sett Predators blir jag sugen på att se originalet om och om igen och det är väl nästan det bästa man kan säga om denna. Det är väl hyfsat välgjort, en bunt soldater (bl.a Adrien Brody som tuffing...) från jordens alla hörn släpps ner på en planet för att bli jagade av Predators. Det springs lite fram och tillbaka och det sägs repliker som ska vara tuffa men är det inte. Robert Rodriguez har producerat denna men han kan inte varit så involverad för då borde det blivit bättre. En totalt oinspirerad och onödig rulle tyvärr och letar man efter lite hjärndött spektakel så finns det massor av andra rullar att se istället. Massor.
/Vrångmannen

4 kommentarer:

Andreas sa...

Jag håller med dig om att den är rätt hjärndöd, men helt klart den bästa uppföljaren på Predator. 2an suger get och Alien vs. Predator filmerna är om inte annat ännu hjärndödare. :)

Edholm sa...

Schysst filmblogg :)

Vrångmannen sa...

Andreas, helt rätt. Vid en snabb överblick så är det klart så. Önskar bara att den hade haft lite mer jävlar anamma. Hjärndött är ok men var är ÖSET! :)

Edholm, tackar! :)

Nathalie @ Bloody Disgusting sa...

Jag blev så satans besviken på denna film. Inte bra någonstans. :(