onsdag 22 augusti 2012

Jag har glömt fler filmer än du sett del 1

En gång i tiden skrev jag film för tidningar som Hennes, Chili, Playboy och Depå. Om jag nuförtiden ser sjukt mycket film såg jag helt galet jävla mycket film då. Har hittat en hel bunt gamla recensioner på filmer som jag på riktigt inte minns att jag sett, men som jag måste sett då jag recenserat dem (har aldrig fuskat!). Kan dock konstatera att jag var väldigt generös med betygen back in the day. Kommer slänga in dem med jämna mellanrum. Här är del 1.

Center Stage
@@@
Det Top Gun var för stridspiloter, är Center Stage för dansare. Unga och förhoppningsfulla kommer de till den tuffaste dansskolan av alla för att bli bäst. Naturligtvis hinns det med en hel del bråk, kärlek och mycket coola dansscener. Typisk tonårsfilm som den ska vara.
/Surskägget

 
 
 
Ride With The Devil
@@@
Medan Ang Lees kampsportsfilm Crouching Tiger, Hidden Dragon erövrar världen på bio, går hans Ride With The Devil direkt på video. Vi hamnar, liksom i Mel Gibsons Patrioten, mitt i det amerikanska inbördeskriget där sydstatspojkar försöker vara män i krigets fasor. Ang Lee varvar snyggt mellan mastiga strider och dramatiska, om än stillsamma, stunder vid lägerelden.
/Surskägget
The Last Stop
@@@
En iskall vinternatt snöas några gäster in på ett motell i Colorado. Polisen Jake fattar snart misstanke mot gästerna. Några av dem verkar ha varit med under bankrånet tidigare på dagen. Frågan är vilka? Denna Cluedoliknande historia är bitvis förutsebar, bitvis intressant, men det är kul att sitta och gissa vem som är skurk.
/Surskägget

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

Jag bloggar (http://marcuscvj.net) och tänkte bara höra med dig om du var intresserad av ett länkbyte?

Mvh
Marcus Cvjeticanin

Vrångmannen och Surskägget sa...

Hej Marcus,

Tack för ditt erbjudande, men detta är en renodlad filmblogg och vi länkar bara till andra filmrelaterade sidor/bloggar.