tisdag 6 november 2012

Abraham Lincoln: Vampire Hunter

@@@
Innan Abraham Lincoln blev USAs 16:e president och sedermera avskaffade slaveriet så var han också en mycket framgångsrik vampyrjägare…HAHAHAHAHA! Enligt filmen och boken den är baserad på så var det tydligen så. Herregud. Idétorkan. Förväntningarna var sjukt låga när jag skulle spana in rullen. Ok, ryske regissören Timum Bekmambetov är en klart kompetent action och fantasiregissör (Wanted, Night Watch) och har bjussat på flera balla stunder i biomörkret. Jag blev faktiskt lite slagen på fingrarna med en gammal linjal och jag gillade det! På något sätt funkade det här. Inget mästerverk någonstans men det finns en riktig story och bakgrund till allt vilket överraskade. Rätt snygg och underhållande (om än lite pajig) actionskräckis som tar sig själv på ett sådant stort allvar så jag nästan köper det. Full fart med skitarga vampyrer som dör våldsamt och blod överallt hela tiden. En skön tjosanrulle för stunden som lämnar noll avtryck. Ibland är det allt man behöver en vrång och regnig afton.
/Vrångmannen

2 kommentarer:

Sanna Sussie sa...

Jag gillade boken så filmen better be good!

Althea - Bloggtävling! Vinn 200kr hos scifishop.se sa...

Maken har ju velat se den här men du fick mig faktiskt lite sugen på den nu oxå.