torsdag 15 augusti 2013

Du Gör Mig Galen

@@@
Dramakomedi som var nominerad för alla möjliga Oscars i de tunga kategorierna och där Jennifer Lawrence till slut vann för Bästa Kvinnliga Huvudroll. Rent generellt hyllad unisont i pressen och femmorna haglar. Jag gillar den här typen av filmer som handlar om skeva människor som snubblar genom livet och bara försöker hitta sin plats i världen. Och visst är den här rullen bra. Ingen femma på nåt sätt. Men absolut bra. Framförallt Bradley Cooper i huvudrollen är strålande och om någon i den här filmen borde fått en Oscar så var det helt klart han (istället var det Daniel Day-Lewis som vann för Lincoln och även om jag inte sett den än så gissar jag att det förmodligen var välförtjänt då Day-Lewis är Mr Method Actor). Överlag är detta en film som ska ses om man uppskattar bra skådisar som gör bra ifrån sig. De Niro är kanske lite på gränsen till att bli en kliché av sig själv, men det är väl risken när man varit med i matchen så länge som han har varit. Ingen extraordinär film på nåt vis, min gissning är att man till stor del glömt den om ett par månader, men en underhållande och förtjusande liten film så länge man har den på ögat.

/Surskägget

Inga kommentarer: