tisdag 26 augusti 2014

The Guardians of the Galaxy

@@@@
Dessa för mig, och säkert många andra filmälskare, näst intill okända Marvelhjältar hade fått klartecken för den vita duken med en fet budget och en hyfsat okänd regissör (James Gunn som bjussade på den hyfsade 80-talsmonsterhyllningen Slither och billabongflippade Super). Det här funkar. Humor, sci-fi-action, fart och fläkt blandas med en specialeffektsbonanza där regissören Gunn valt att hylla det gamla, fula med så väl det senaste...fula. Handlingen är bisarrt rörig och lite fånig (som sig bör) men det bryr jag mig inte om. Så här kul var det längesen jag hade på bio. The Avengers dyker upp som någon slags jämförelsemall. När jag läste att The Guardians of the Galaxy utspelar sig exakt samtidigt som The Avengers-filmen, fast i rymden (eller snarare den andra dimensionen?), så ramlade många poletter ner och allt blev så makalöst mycket bättre. Många små vinkningar till både den ena och den tredje Marvelfilmen. Fansen dreglar ihjäl sig hahahaha! Ge mig mer av allt bara, så länge jag slipper ytterligare en Spider-Man reboot. Vad sysslar DOM dårarna med?
/Vrångmannen

Inga kommentarer: