onsdag 18 februari 2015

Dubbel Trubbel (2x Adam Sandler)

Grown-Ups 2
@@@@
Adam Sandler kan inte göra nåt fel. Varje gång jag ser en av hans rullar garvar jag läppen av mig och får oftast även ett fint budskap (99 fall av 100 är budskapet: Familjen är viktig, ta hand om den) samtidigt som Sandler och kompani tramsar runt med sedvanligt kiss- och bajshumor. Hahahahaha! Jag vet att Sandler är bespottad av många men snubben drar in runt 100 millar på varje film så jag är säker på att han garvar hela vägen fram till banken och sen hem igen. Första Grown-Ups var toppen när Sandler samlade ihop alla sina polare (Chris Rock, Kevin James, David Spade, Rob Schneider) och hade sommarlov med dem. Tvåan är egentligen exakt samma sak med skillnaden att nu är det inte längre sommarlov utan det vanliga arbetsdagslivet som skildras (och vanligt i detta fall är inte direkt ditt eller mitt 9-5 jobb). Vet att Vrångmannen är argast över den här, men han har fel. Som gammal Sandlerexpert vet jag vad jag pratar om, Vrångmannen vet knappt när hans vuxenblöjor behövs bytas.
/Surskägget

Blended
@@@@
Adam Sandler kan inte göra nåt fel. Varje gång jag ser en av hans rullar garvar jag läppen av mig och får oftast även ett fint budskap (99 fall av 100 är budskapet: Familjen är viktig, ta hand om den) samtidigt som Sandler och kompani tramsar runt med sedvanligt kiss- och bajshumor. Hahahahaha! Jag vet att Sandler är bespottad av många men snubben drar in runt 100 millar på varje film så jag är säker på att han garvar hela vägen fram till banken och sen hem igen. Han har hunnit med två filmer med Drew Barrymore redan (sockersöta 80-talshyllningen The Wedding Singer och lika sockersöta 50 First Dates) och eftersom att de har superkemi ihop var det väl bara en tidsfråga innan det var dags för en tredje film (och ja, den är sockersöt den med). Det börjar med en blind date från helvetet som genom lite kringelikrokar leder till en gemensam semesterresa i Syd-Afrika. Sakta men säkert växer kärleken fram (vad trodde du? jag sa ju sockersöt!) och turturduvorna får givetvis varandra på slutet. Innan dess hinns det dock med av allt man förväntar sig i en Sandlerfilm (samt en klockren cameo för alla fans av 50 First Dates).
/Surskägget

Inga kommentarer: