lördag 9 maj 2009

Underworld: Rise of the Lycans

@-
Har aldrig varit något riktigt fan av Underworldfilmerna. Dom har väl sin charm i den mörka världen dom utspelar sig där vampyrer och varulvar är bittra fiender. Ettan var ok, tvåan hade mer ös. Här kommer då trean som utspelar sig under medeltiden typ. Vampyrkvinna (Rhona Mitra mjau!) trotsar sin farsa vampyrherren för att vara med en varulvsslav som vampyrherren räddat som liten. Pruppeffekter och sömnpiller galore. Den är precis som föregångarna fast utan automatvapen och ös. Är man femton är kanske det här the shit men jag tycker bara att det är skit. Kan man inte ens bjussa på lite eldflammor och tomhylsor när man gör en så korkad och pissig rulle så kan man dra åt helvete. Filmen får nu en etta minus för jag hetsade upp mig själv när jag skrev. VILKET SKIT!

/Vrångmannen

2 kommentarer:

Surskägget sa...

Har bara sett ettan (med söööööta Kate Beckinsale) men det spelar ingen roll hur söööööööööt Kate är för filmen är SKIT! SKIT I SAYS! Fy helvete vilket skräp. Jag gillar ju idén med varulvar och vampyrer som slåss men Jeebus! SKIT!

Stargirl sa...

Håller med Surskägget om att Kate Beckinsale är söööööt (och grymt cool när hon kickar ass). Nu då hon inte längre är med i Underworld-serien orkar jag inte längre bry mig om att se filmerna, så 3:an skippar jag.