lördag 26 juni 2010

Mystery Team

@
När jag var liten grabb läste jag en ungdomsboksserie som hette "Tre Deckare löser..." och så valfritt mysterium. Det handlade om tre grabbar i tonåren som hade detektivbyrå och löste alla möjliga och omöjliga fall. Det känns som att skaparna bakom Mystery Team haft dessa böcker i åtanke liksom lösa delar Scooby-Doo och Bröderna Hardy. Skillnaden är att de tre grabbarna i filmen nu är arton men fortsätter att bete sig som tolv. De är helt slut i huvudet allihop och tror att de är bäst när de egentligen är sämst och hela världen skrattar åt dem alternativt hatar dem för att de är så korkade. Jag såg kanske en halvtimme innan jag tröttnade och stängde av för det var helt enkelt inte bra nånstans. Jag förstår att det SKA vara roligt. Jag fattar skämten. Och med lite andra skådisar i huvudrollerna som kanske har ett uns av komisk tajming och talang så hade det här förmodligen blivit en sjukt kul rulle. Upplägget är klockrent och skämten bra. Men det faller platt hela tiden för det levereras så sjukt ointressant och dåligt att man skäms å alla inblandades vägnar. Nä, i arslet på Scooby-Doo!
/Surskägget

Inga kommentarer: