En ny familj flyttar in i ett rikt villaområde i en välmående del av USA. De är vackra, glada, rika och har alltid de senaste prylarna. Kort och gott är de perfekta. Lite för perfekta. Naturligtvis har denna familj en liten hemlighet. De är ingen familj alls utan fyra försäljare som agerar familj och funkar som levande reklampelare för allehanda nya produkter från kläder, smycken och parfym till inredning, hushållsapparater, bilar och IT-produkter. Genom att låtsas vara konsumenter och snacka om fördelarna med alla nya produkter med grannarna kommer grannarna också springa iväg och köpa. Dold marknadsföring och försäljning på hög nivå. Självklart uppstår det vissa problem och fasaden för den lilla "familjen" faller sakta men säkert isär. Idén till filmen är klockren men det hela går lite på tomgång och allting är liksom lite för ytligt för att vi nånsin ska bry oss om karaktärerna tillräckligt mycket för att känna tillräcklig sorg för dem när allt går åt helvete. David Duchovny och Demi Moore gör båda helt okej insatser men jag ser hellre om Californication där Duchovnys charmiga busighet tas bättre tillvara än här.
/Surskägget
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar