söndag 24 juli 2011

Megashark vs Giant Octopus

@
Hahahahaha okej jag visste direkt när jag köpte den (femtio spänn, det är för billigt för att säga nej) (FÖR ATT SÄGA NEJ!!!) att det här skulle vara skräp. En riktig b-rulle (eller snarare ö-rulle) med dassigt manus, pissiga skådisar och Lorenzo Lamas (hahahaha Falcon Crest kom tillbaka allt är förlåtet). Men vad jag hade förväntat mig var en massa tokaction från första till sista bildrutan med usla effekter men ändå ös. ÖSET!!! För det finns ju sköna stunder. En jättehaj som hoppar tiotusen meter upp i luften och äter upp ett flygplan ÄR bra. Samma haj som hoppar upp och tuggar i sig Golden Gatebron i San Fransisco? Strålande? En jättebläckfisk som slukar oljeplattformar? JAAAAAAAAAAA! Tyvärr är det ungefär 1 minut och 23 sekunder sånt kul och resten tråkig dialog där gamla 80-talspopprinsessan Debbie Gibson (googla själv ska jag behöva göra allt här ååååååh vad är det här?!?!?!) låtsas vara skådis och Lorenzo Lamas fortfarande har samma hårtofs som i Falcon Crest. Hade regissören bara bjussat på 80 minuter haj och bläckfisk som äter allt så hade jag varit nöjd (fortfarande gett filmfan en etta men ändå). Nu ska jag se om filmen baklänges så jag får tillbaka mina 80 minuter.

/Surskägget

2 kommentarer:

Henrik sa...

"Nu ska jag se om filmen baklänges så jag får tillbaka mina 80 minuter."
AAHAHAHAHA

Sofia sa...

Prestationen att äta upp flygplanet gör att jag älskar den här rullen fullkomligt förbehållslöst!